Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony krosno.praca.gov.pl.

Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • W części filmów nie ma napisów;
  • Część pól formularza kontaktowego ma etykiety niepowiązane z polami. W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc także na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.

Nadmierne koszty

„Wirtualny spacer” nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty. Oceniliśmy to na podstawie Analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.

 

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do - mejlowo lub telefonicznie .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrekcji naszego urzędu:

  • Regina Chrzanowska — Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Krośnie,
  • Adres: ul. Bieszczadzka 5, 38-400 Krosno,
  • mejl: rzks@parca.gov.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

 

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli. Budynek posiada dwa wejścia od strony ul. Bieszczadzkiej.
Do obu wejść prowadzą schody. Osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą dostać się do budynku wejściem od strony parkingu.

Po lewej stronie od wejścia do budynku znajduje się pochylnia. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Przy wejściu znajduje się dzwonek z informacją „POMOC DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH". Należy nacisnąć przycisk dzwonka aby uzyskać pomoc w otwarciu drzwi. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind. 

Budynek wyposażony jest dwie windy łączące wszystkie kondygnacje budynku. Drzwi do wind otwierają się automatycznie. Windy są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Są one wyposażone w system dźwiękowy, naprowadzający osoby niewidome. Przed wejściem do windy numer każdego piętra oznaczony jest w języku Braill'a. Wewnątrz windy znajduje się panel oznaczony alfabetem Braill'a. Pracownicy Urzędu mają obowiązek udzielenia wszelkiej pomocy osobom niepełnosprawnym w dotarciu do miejsca lub stanowiska. 

W celu uzyskania pomocy należy poprosić pracownika ochrony o kontakt z sekretariatem urzędu. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. Aby ułatwić osobie niepełnosprawnej kontakt z pracownikiem, na parterze, w hallu budynku, znajduje się ekran multimedialny na którym wyświetlane są informacje dotyczące poszczególnych stanowisk w urzędzie pracy i numery pokoi oraz numer telefonu do sekretariatu. Urząd Pracy posiada jedną przenośną pętlę indukcyjną. 

Do potrzeb osób niepełnosprawnych przystosowane są toalety męskie na III i IV piętrze Toaleta damska jest częściowo przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajduje się ona na III piętrze. Na parterze budynku znajduje się toaleta w pełni dostosowana dla osób z niepełnosprawnością. Budynek nie posiada: oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych, pętli indukcyjnych. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. 

Na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem przy ul. Bieszczadzkiej wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach. Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. 

Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawy w Urzędzie przy pomocy tzw. asystenta. Asystentem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną. Zadaniem asystenta jest załatwianie spraw w Urzędzie. 

Asystent nie jest zobowiązany do przedstawiania dokumentów potwierdzających znajomość polskiego języka migowego PJM, systemu językowo-migowego SJM ani sposobu komunikowania się osób głuchoniemych SKOGN. Urząd zapewnia dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN. 

Świadczenie usługi tłumaczenia jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 z późn. zm.). Osoba uprawniona jest zobowiązana zgłosić w Urzędzie chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. do usunięcia

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:
     
Informacje o publikacji dokumentu